Asie,  Carnets de voyage,  Japon,  Kyoto,  TDM

Reisdagboek Kyoto (Japan) #5 : Kiyomizu-dera, Hokanji, Ishibei-koji, Gion district

Vandaag keren we terug naar Kyoto met de bedoeling de twee beroemde tempels te bezoeken waar we de vorige keer geen tijd voor hadden: Kiyomizu-dera en Higashiyama Jisho-ji
Maar erg moe van de intensieve bezoeken van de laatste dagen en vergezeld van een beetje verkoudheid, staan we pas om 10 uur op

Dat is het, we zijn nooit erg trots als we pas om 11 uur het appartement verlaten terwijl het oorspronkelijke plan is om om 9.30 uur de trein naar Kyoto te nemen

Rhalala… we stellen voor dat drie digitale nomaden die elkaar virtueel op Facebook hebben ontmoet, elkaar in een restaurant opzoeken om elkaar in het echt te ontmoeten, en elkaar misschien op een dag weer te zien, in een ander land

Shirakawa

We bezoeken samen de straat van Shirakawa, waarvan ik jaren geleden een foto zag. In mijn hoofd ziet Kyoto er zo uit, dus de andere 4 keer dat we naar Kyoto gingen, had ik het gevoel dat ik iets miste, omdat ik niet de stad had bezocht die ik wilde zien

Heb ik je ooit verteld dat ik obsessies heb, vaak onterecht?

Hoe dan ook, het was mijn obsessie die me ertoe bracht de locatie van deze plek op te zoeken en erheen te gaan 😀 Mensen, typ “shirakawa south street” in op Google Maps, en ga erheen!

Geen geisha’s aan de horizon, maar de oude huizen en theehuizen in de buurt zijn echt kawaii

We lunchen samen en blijven een eeuwigheid kletsen. Dat is wat er gebeurt als je met Franse mensen bent, het is zo belangrijk om te eten, en om de tijd te nemen om te eten

Kiyomizu-dera

Het is dus pas rond 16 uur dat we eindelijk besluiten om naar Kiyomizu-dera te gaan. Het pad erheen is bezaaid met souvenirwinkeltjes, dus veel verleidingen die moeten worden vermeden om de tempel te bezoeken voordat hij om 18 uur sluit

Wat je ziet als je aankomt

na een bezoek aan het hoofdgebouw (niet op de foto gezet omdat het in aanbouw is), zien we van verre een klein rood dak, verscholen tussen de bomen. Het is mooi, mooi !!!

U kunt heel Kyoto zien

Ohlala, had ik maar de tegenwoordigheid van geest om hier te komen in volle bloei van sakura!

Als we aan de top komen, zien we dit

Onderweg waren er standbeelden gekleed in vlammend rood doek. Blijkbaar zijn deze kleren geschonken door moeders wier gebeden zijn uitgekomen, of die genezing komen vragen voor hun zieke kinderen

Laatste foto voor het verlaten van deze magische plek:

Ik plaats hier een foto die ik op het Internet vond van het hoofdgebouw, als het niet in aanbouw was

Zodra de tempel sluit, sluiten ook de souvenirwinkels, dus ik heb 0 verleiding en ik vervolg de weg met een licht hart richting Hokanji..

Hokanji

Ik geloof dat er meerdere van dit soort torens in Kyoto zijn, maar deze, die te midden van kleine huisjes opduikt, heeft een gekke charme

Ishibei-koji

Daarna lopen we naar de Ishibei-koji straat, blijkbaar de mooiste straat van Kyoto. Ik denk dat er geisha’s wonen, er is ook een theehuis met een prachtige mini Japanse tuin!

Het is verboden om foto’s of video’s te maken. De straat is smal, en erg klein, de huizen zijn te mooi. En het is zo stil!!! Vooral aan het eind van de dag zoals dit …

…want alle toeristen wachten hier op de geisha… …in de Gionmachi Minamigawa straat. Tussen de lantaarns, de taxi’s die de geisha komen halen… ohlala, ik zou geen geisha willen zijn. Het is te chaotisch!

We nemen de trein terug naar Osaka, zonder te vergeten een lange stop te maken bij onze favoriete onsen in Osaka

Ik kan niet geloven dat dit ons laatste bezoek aan Kyoto dit jaar zal zijn, ik denk dat we zeker terug zullen komen! Ik hou van deze stad, we wilden er een maand doorbrengen maar de accommodatie was zo duur dat we besloten in Osaka te blijven en verschillende rondreizen te maken. Maar uiteindelijk is het nooit leuk om 2 uur heen en weer te rijden en we zijn hier maar 5 keer in een maand geweest 🙁 Volgende keer, als we iets eerder boeken, hoop ik dat we een airbnb in Kyoto vinden